دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1400 - 00:15

لیگ برتر فوتبال| دوئل مجیدی و قلعه‌نویی در آزادی/ پرسپولیس به دنبال آتش زدن نفت در آبادان

تیم‌های استقلال و پرسپولیس در هفته بیست و یکم لیگ برتر هدفی جز کسب پیروزی برای حریفان نخواهند داشت.
کد خبر : 645739
فرهاد مجیدی امیر قلعه‌نویی



به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز با برگزاری هشت دیدار دنبال خواهد شد.


پدیده مشهد - تراکتور


پدیده با هشت امتیاز در رتبه شانزدهم قرار دارد. این تیم تنها در یک مسابقه به پیروزی رسیده و مستعدترین تیم برای سقوط به لیگ دسته یک است. قطعاً شاگردان سید داود سید عباسی اگر می‌خواهند در لیگ برتر ماندگار شوند، نباید در این بازی خانگی به نتیجه‌ای که کمتر از سه امتیاز را نصیب این تیم کند، راضی شوند. در مقابل تراکتور که هفته گذشته نمایش قابل قبولی مقابل سپاهان انجام داد و تا آخرین لحظات تیم برتر مسابقه بود برای آنکه بتواند از خطر سقوط فاصله بیشتری بگیرد باید در این بازی خارج از خانه به پیروزی برسد. ارطغرول ساغلام اولین حضور خود روی نیمکت تراکتور را در این فصل تجربه خواهد کرد. سرمربی ترکیه‌ای در گذشته نیز با تراکتور کار کرده بود و این دومین حضور وی محسوب می‌شود. سرخ‌پوشان تبریز وضعیت جالبی ندارند و با ۱۶ امتیاز در رتبه سیزدهم جدول قرار گرفته‌اند.


مس رفسنجان - نفت مسجدسلیمان


شاگردان محمد ربیعی پس از کسب چندین نتیجه خوب هفته قبل برابر پرسپولیس تن به شکست دادند تا با ۳۳ امتیاز در رتبه چهارم باقی بمانند. مس رفسنجان اگر به دنبال رتبه‌ای بهتر از چهارمی است باید در این بازی خانگی به سه امتیاز مسابقه دست یابد. در مقابل نفت مسجدسلیمان که با آمدن محمود فکری هنوز پیروزی را به دست نیاورده با ۱۲ امتیاز در رتبه پانزدهم قرار دارد و اگر نتواند خود را از این رتبه بالاتر بکشد قطعاً به لیگ دسته یک سقوط می‌کند. بنابراین همه تلاش نفتی‌ها این خواهد بود که در خانه مس به حداقل امتیاز ممکن دست پیدا کنند.


پیکان - نساجی مازندران


خودروسازان با ۳۰ امتیاز در رتبه ششم هستند. پیکان که امیدوار است فصل را با رتبه‌ای به‌مراتب بهتر از ششمی به پایان برساند، در این دیدار خانگی به کسب سه امتیاز مهم می‌اندیشد. در مقابل نساجی مازندران که با ۲۳ امتیاز در رده دهم ایستاده برای آنکه رتبه‌ای تک‌رقمی داشته باشد نیاز به پیروزی در این بازی خارج از خانه دارد. شاگردان ساکت الهامی حداکثر تلاش خود را خواهند کرد تا بتوانند مقابل تیم مجتبی حسینی برنده شوند، اگرچه خودروسازان نیز به تحقق چنین هدفی می‌اندیشند.


آلومینیوم اراک - هوادار


آلومینیوم که در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر صدرنشین بود، در چندین هفته متوالی برای کسب پیروزی ناکام بود و حالا در رتبه نهم است. این تیم ۲۶ امتیازی هنوز فرصت آن را دارد تا خود را در نیمه بالای جدول ببیند و بنابراین باید منتظر نمایش متفاوتی از شاگردان رسول خطیبی بود. در مقابل هوادار که توانسته تا حدود زیادی از خطر سقوط نجات پیدا کند، به دنبال آن خواهد بود که در این بازی خارج از خانه نیز امتیاز بگیرد. شاگردان رضا عنایتی با ۲۲ امتیاز یازدهم هستند و امید فراوانی دارند تا بتوانند جایگاه مناسب‌تری را کسب کنند.


فولاد خوزستان - ذوب‌آهن


فولاد با جواد نکونام به دنبال کسب نتایج مناسب‌تری است. سرخ‌پوشان خوزستان با ۲۹ امتیاز در رده هفتم هستند و اگر می‌خواهند جایگاه بالاتری برای خود به دست آورند، ناچار هستند تا در دیدارهای پیش رو، برنده از زمین بیرون بیایند. در مقابل ذوب‌آهن که هفته گذشته پس از مدت‌ها طعم پیروزی را کشید، در این بازی خارج از خانه به دنبال کسب موفقیت دیگری است. مهدی تارتار که کماکان خطر برکناری را حس می‌کند، همه تلاش خود را خواهد کرد تا بتواند در خوزستان از سد فولاد عبور کند.




بیشتر بخوانید:





استقلال - گل‌گهر سیرجان


بدون تردید مهم‌ترین دیدار این هفته مصاف نمایندگان تهران و سیرجان است. استقلال که با ۴۸ امتیاز در صدر جدول قرار دارد، برنامه‌های متنوعی را ارائه می‌کند تا بتواند در خانه برنده شود. پس از جدایی مدافعان سرباز استقلال، رافائل سیلوای برزیلی به ایران آمده تا در صورت قبولی در تست‌های پزشکی جایگزین سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند باشد. البته با بهبودی اوضاع عارف غلامی و وجود محمد دانشگر و روزبه چشمی قطعاً استقلال خط دفاعی مستحکم‌تری را پیدا خواهد کرد. وریا غفوری نیز توانسته با عذرخواهی از مجیدی شرایط حضور در ترکیب استقلال را پیدا کند. در مقابل گل‌گهر سیرجان که با ۳۲ امتیاز در رده پنجم قرار دارد، در صورتی که بتواند در این بازی خارج از خانه سه امتیاز را کسب کند، گام بلندی برای کسب رتبه‌ای بهتر از پنجمی برمی‌دارد. البته که امیر قلعه‌نویی تا به حال موفق به شکست فرهاد مجیدی نشده اما اگر چنین طلسمی شکسته شود، آن‌وقت گل‌گهر می‌تواند برای کسب رتبه سوم در پایان فصل، امید بسیار زیادی داشته باشد.


سپاهان - فجرسپاسی شیراز


محرم نویدکیا با وجود تمام تلاش‌هایی که انجام داده نتوانسته سپاهان را مدعی اول قهرمانی کند. زردپوشان اصفهان ۱۳ امتیاز از صدر جدول عقب هستند و با ۳۵ امتیاز در رتبه سوم جای گرفته‌اند. قطعاً پیروزی مقابل فجرسپاسی تا حدود زیادی امیدهای سپاهان را برای کسب قهرمانی زنده نگه می‌دارد اما از دست دادن امتیاز در چنین مسابقه‌ای به‌منزله وداع زردپوشان با قهرمانی در این فصل خواهد بود. در مقابل فجرسپاسی که با ۱۵ امتیاز در رتبه چهاردهم جای دارد، نهایت سعی خود را می‌کند تا بتواند در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به حداقل امتیاز ممکن دست یابد. شاگردان علی‌اصغر کلانتری از مدعیان جدی سقوط هستند و نیاز زیادی به کسب امتیاز برای بقا در لیگ برتر دارند.


صنعت نفت آبادان - پرسپولیس


علیرضا منصوریان که موفق شده صنعت نفت را از منطقه سقوط خارج کند، با این تیم به نیمه بالایی جدول رسیده است. البته که هفته قبل نماینده آبادان برابر گل‌گهر سیرجان تن به شکست داد اما این موضوع امیدهای صنعت نفت را برای قرار گرفتن در ۶ تیم بالای جدول از بین نبرده است. در سمت مقابل پرسپولیسی قرار دارد که با ۴۵ امتیاز در رده دوم ایستاده است. سرخ‌پوشان که قهرمان پنج دوره اخیر لیگ برتر محسوب می‌شوند، در این بازی خارج از خانه با کسب سه امتیاز می‌توانند جدی‌ترین تعقیب‌کننده استقلال باقی بمانند و در صورتی که امتیاز از دست بدهند، برای رسیدن به صدر جدول کارشان سخت‌تر می‌شود. یحیی گل‌محمدی در این مسابقه، امید عالیشاه، سیامک نعمتی، میلاد سرلک و عیسی آل کثیر را به دلیل مصدومیت و سعید آقایی را به خاطر محرومیت در اختیار ندارد اما با وجود دیگر مهره‌هایش تلاش می‌کند تا برابر حریف چغر آبادانی موفق باشد و بتواند پرسپولیس را برای کسب ششمین عنوان قهرمانی متوالی به مصاف دیگر رقبا بفرستد.


برنامه بازی‌ها و اسامی داوران هفته بیست و یکم به شرح زیر است:


یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰


پدیده مشهد - تراکتور ساعت ۱۴:۳۰
داوران: سید رضا مهدوی- محمد راهی- هادی طوسی- شبیر بهروزی ناظر: رسول فروغی


مس رفسنجان - نفت مسجدسلیمان ساعت ۱۵
داوران: علی اصغر مومنی- فرهاد مروجی- محمدرسول ذورقی- محمدرضا تارخ ناظر: یدالله جهانبازی


پیکان - نساجی مازندران ساعت ۱۵
داوران: پیام حیدری- محمدرضا منصوری- ولی کاوسی- علی بای ناظر: بهرام مهرپیما


آلومینیوم اراک - هوادار ساعت ۱۵
داوران: وحید کاظمی- ایوب غلامزاده- علیرضا طاهرخانی- مسعود حقیقی ناظر: حیدر شکور


فولاد خوزستان - ذوب‌آهن اصفهان ساعت ۱۶
داوران: موعود بنیادی فر- قهرمان نجفی- یوسف مغروری- میثم حیدری ناظر: محسن قهرمانی


استقلال - گل‌گهر سیرجان ساعت ۱۷:۳۰
داوران: بیژن حیدری- علیرضا ایلدروم- آرمان اسعدی- حسین زیاری ناظر: علیرضا یزدانی


سپاهان - فجرسپاسی شیراز ساعت ۱۸
داوران: امیرسامان سلطانی- محمد عطایی- فرهاد فرهادپور- فرزاد منصوری ناظر: علیرضا کهوری


صنعت نفت آبادان - پرسپولیس ساعت ۱۹:۳۰
داوران: محمدحسین زاهدی فرد- حسین مرادی- پوریا زحمتی- ایمان کهیش ناظر: اسماعیل صفیری


لیگ برتر فوتبال| دوئل مجیدی و قلعه‌نویی در آزادی/ پرسپولیس به دنبال آتش زدن نفت در آبادان


انتهای پیام/۴۰۴۸/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته